TRE SNABBA MED JENNIFER

1. Favoritträning? Under hela min uppväxt var jag en hästtjej. Hade egen häst från ålder 5 till och med 15 år. Under tonåren smög sig ett stort intresse för gym och löpning på och har hållt sig fast. Men för tillfället gillar jag allra bäst träning som är jordnära och lättillgänglig. Promenader som transportmeddel, löpning i motionsspåret eller styrketräning i skogen. Uppskattar att få spendera tid utomhus!

2. Favoritmåltid? Svårt! Jag som älskar så mycket. Men har blivit helt överförtjust i kikärtor och äter helst en stor sallad med diversegrönsaker, fullkornspasta med en skvätt pesto, fetaost och kikärtor! Äter även mer än gärna kikärtsgrytor!

3. Gör helst för att få igång andra? Gemenskap. Gemenskap är, enligt mig, en av grundpelarna för att skapa en bra grund för hälsovanor! En träningskompis, ta sällskap av varandra med promenad istället för bussen, utmana kollegorna på 10 squats en gång i timman en hel arbetsdag eller armhävningstävling med ett syskon eller bekants barn!
 
 
Allmänt | hälsa, kost | |
Upp